24 Haziran 2013 Pazartesi

YOĞURTLU ÇİĞ KABAK SALATASI



     Yaşasın kabak mevsimi geldi. !!! "Kabak her mevsim var bu sevinç niye?"  derseniz, benim için çiçeği burnunda yerli kabak çıkmadan kabak mevsimi gelmiş sayılmıyor da ondan. Aslında İzmir sıcak memleket, yerli kabak da neredeyse bir aydır tezgahta yerini aldı. Benim gibi sebze sever birinin bu görüntüye dayanması imkansız tabii ki. Her hafta alıp pişiriyorum ama beni böylesine baştan çıkaran; bu hafta yazlığın bahçesinden kendi ellerimle kopardığım Girit kabakları oldu. 
    Sevgili eşim, her gün özenle baktığı küçük bahçemizin ilk ürünleri toplama mutluluğunu bana bırakmıştı. Kopardığım küçücük iki kabakla; çok sevdiğimiz yoğurtlu ve cevizli çiğ kabak salatası yaptım.  Yaz sıcaklarında serinleten hafif mi hafif bir salata-meze ve inanın siz söylemedikçe hiç kimse çiğ kabak yediğini anlamayacak. :))

     CEVİZLİ - YOĞURTLU ÇİĞ KABAK SALATASI

     2 adet  kabak
     1 kase süzme yoğurt 
     1 diş sarımsak
     yarım demet dereotu
     2-3 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
     1 fincan  kıyılmış ceviz
     bi tutam tuz

     
     1- Kabakları yıkayın ve rendenin iri tarafından rendeleyin. (Kabuklarını soymayın.)

     2- Ezilmiş sarımsak, tuz ile yoğurdu iyice karıştırın. ( Kıvamı çok sertse  2 kaşık normal yoğurt ekleyin.)

     3- Dereotunu yıkayın,  kağıt havlu yardımıyla fazla suyunu alın ve ince ince kıyın. 

     4- Cevizleri bıçak ile kıyın. Kabakları, dereotunu ve cevizi karıştırın.

     5- Salatanızı servis tabağına alın. Üzerine sızma zeytinyağı gezdirdikten sonra servis yapın.

    

     

Hiç yorum yok: