4 Şubat 2013 Pazartesi

DERTLEŞME

     Yemek yapmayı ve yemeyi hep çok sevdim. Pek çok şeyi annemden, çevremdeki arkadaşlarımdan, dostlarımdan, akrabalarımdan öğrendim. Her nerede olursa olsun güzel bir şey yediğimde, nasıl yapıldığını öğrenmeye çalıştım. Pazarda alışveriş ederken bile tarifler aldım. Yemekle ilgili pek çok kitap okudum. Bunları bir gün oturup yazıya dökmek aklımın ucundan bile geçmezdi. 
      "Bi tutam" kızım ve arkadaşlarının isteği ile doğdu, oğlum, eşim ve dostlarımın desteği ile yazılmaya başlandı. Yazdıkça da tahmin edemeyeceğim kadar mutlu olduğumu farkettim.
    Bir yemeği tarif ederken  kimden öğrendiğimi, nereden aldığımı belirtmeye hep dikkat ettim. Yayınladığım her yemek mutfağımda yapıldı ve cep telefonumla resimlenerek "Bi tutam"'da yerini aldı. Yemek kitaplarından denediğim tarifler kitabın ismi ve yazarıyla birlikte verildi. 
    Geçtiğimiz günlerde "Tarhana çorbası" isimli yazımın ve fotoğrafımın kopyalanıp, yayınlandığını öğrendim.  Tarhana ile ilgili uzunca bir giriş yazısı yazmıştım. Blogu tıkladığımda gözlerime inanamadım. Fotoğraf ve yazı aynen alınmış, lütfen  bir- iki cümle  değiştirilmişti.  Böylelerine pirim verilmemesi gerektiğine inandığım için isim yayınlamamaya  karar verdim. Lütfen emeğe saygı duyalım ve alıntıları isimle yayınlayalım.
     
     
    
     
     

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bahsettiğiniz konunun isim vermemekle alakasını anlayamadım. Kaynak vermeyerek nasıl kopyalayana prim vermemiş oluyorsunuz?

Zehra

Unknown dedi ki...

Sevgili Zehra,
Takipçim MAZES bana kopyalandığımı yazar yazmaz hemen gidip kopyalayan bloğu tıkladım. Ev halkına ya da arkadaşlarıma söylediğimde merakla söz konusu bloğa baktıklarını gördüm. Eğer ismi verirsem benim bloğuma giren pek çok okuyucuyu yönlendirmiş olacaktım. Bu nedenle isim açıklamamaya karar verdim.Teşekkürler :))