13 Şubat 2013 Çarşamba

YOĞURTLU ÇİĞ PAZI SALATASI


     Geçtiğimiz yıl Urla'da yürüyüşe çıktığımızda, bir tarlanın kenarında yabani pazıları görüp filizlerinden  üç, dört dal kırmıştım.  Elimde çiçek gibi taşıdığım filizlerle eve geldim. Pazıları atmaya kıyamadım, yemek de yapamazdım çünkü çok azdı. Yapraklarını yıkayıp incecik doğradım. ve tuz döküp elimle hafifçe ovaladım. Sarımsaklı süzme yoğurtla karıştırıp, bir kaşık da zeytinyağı ekledim. Ekmek dilimlerinin üzerine kanepe gibi sürdüm. O akşam misafirliğe gelen kardeşim ve kuzenlerim bayıldılar.
     Bu gün pazardan aldığım pazıları pişirmek için dolaptan çıkardığımda, çoğunun sararmış olduğunu gördüm. Taze olan kısmını ayırdığımda, elimde çok az pazı kaldı. Bunları ne yapsam diye düşünürken, daha önce yaptığım çiğ pazı salatası geldi aklıma. Misafirlerim ve hane halkı tarafından yine çok beğenilince bu tarifi yayınlamaya karar verdim.


     YOĞURTLU ÇİĞ PAZI SALATASI

     yarım demet pazı
     1 kase süzme yoğurt
     1 diş sarımsak
     2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
     bi tutam tuz

     1- Pazı yapraklarını yıkayıp kuruttuktan sonra incecik doğrayın. Tuz ile hafifçe ovalayın.

     2- Sarımsağı ezin ve yoğurda ekleyin. (Kıvamı çok koyu ise biraz su ile açın.)

     3- Pazı yapraklarını,  sarımsaklı yoğurtla iyice karıştırın.

     4- Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdirin, yanında kızarmış ekmek ile servis yapın.

     

Hiç yorum yok: