23 Temmuz 2013 Salı

GALETA UNLU TATLI


    Kimimiz sütlü tatlı severiz, kimimiz şerbetli. Bazı tatlılar; çay saatinde iyi gider, ama yemek sonrasına pek uymaz. İşte hem sütlü, hem şerbetli tatlı sevenlere hitap eden; yemek davetlerinizde, çayın - kahvenin yanında ikram edebileceğiniz bir tatlı.
     Üç aşamalı bir tatlı olması gözünüzü korkutmasın. Tüm maddeleri adım adım uygulayın ve ne kadar kolay olduğunu görün.
 

     GALETA UNLU TATLI

     ŞURUP İÇİN
     1,5 bardak toz şeker
     1,5 bardak su
 
     KEK TABANI İÇİN
     3 yumurta
     yarım su bardağı toz şeker
     1 su bardağı sıvı yağ
     1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
     yarım su bardağı hindistan cevizi
     1 su bardağı galeta unu
     1 paket kabartma tozu

     MUHALLEBİ İÇİN
     1 kg süt
     yarım bardak şeker
     1 kahve fincanı un
     1 su bardağından bir parmak eksik mısır nişastası
     vanilya veya damla sakızı


     1- Toz şeker ve suyu küçük bir tencereye alıp bir taşım kaynatın. Soğumaya bırakın.

     2 - Fırını 160 dereceye ayarlayın ve çalıştırın.

     3 - Tabanı yapmak için; 3 yumurta ve yarım bardak  toz şekeri çırpın.

     4- Kek tabanı için verilen tüm malzemeleri ilave edin ve iyice karıştırın.

     5- Karışımı  büyük boy bir tepsiye dökün. Yaklaşık 15 dakika pişirin. Kürdanla kontrol edin.

     6- Kek tabanı pişer pişmez, soğuyan şurubu üzerine dökün.

     7- Muhallebi için tüm malzemeleri derince bir tencereye alın ve karıştırın.

     8- Tencereyi ocağa alın. Sürekli karıştırarak koyulaşıp göz göz olana kadar pişirin.

     9- Pişen muhallebiyi, tatlının üzerine dökün. En üste dövülmüş ceviz serpin.

     10- Oda sıcaklığına gelen tatlıyı buzdolabına alın. Mümkünse bir gece buzdolabında bekletin.

   
   

   

2 yorum:

Adsız dedi ki...

slm bu malzemeye bu borcam ince olmuyormu heryerde daha küçüğe yapmışlar ama ben bu boy istiyorum yardımcı olurmusunuz tskkrler

Unknown dedi ki...

Merhaba, ben bu tür tatlıları çok kalın sevmiyorum. Kalın olduğunda şerbeti süzülüyor ve üst kısmı kuru oluyor. Verdiğim ölçülerle büyük boy cam tepsiye yapıyorum.Daha kalın olsun istiyorsanız bu büyüklükteki tepsiye 1,5 ölçü yapabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.:))