5 Aralık 2013 Perşembe

KOMŞU KOMŞU


     Biraz eski mahalle yaşamından söz etmek istiyorum size. Hep eskiden bahsediyorum diye çok yaşlı olduğumu filan zannetmeyin.:)) Herkesin birbirini tanıdığı, tuzunuz bitince bakkala-markete koşmadan önce karşı kapıyı tıklatıp "Bizim evde tuz bitmiş de sizde var mı?" sorusunu rahatça sorabildiğimiz günlerden bahsediyorum. Komşu komşunun külüne muhtaçmış denilen günlerden.
     Ya da annelerimiz gönderdiğinde "Acaba akşam müsait misiniz, müsaitseniz annemler bu akşam size gelcekmiş." dediğimiz komşularımız. Söz ettiğim yıllar inanın çok uzak değil. Daha seksenli yıllarda bile telefona başvurduğunuzda on beş yirmi sene sıra bekliyordunuz. Telefon işlevini de genellikle evin küçük çocuğu görüyordu. Ekran henüz tüm akşam bizi karşısına kilitlememişti hele hele bilgisayar nedir hiç bilmiyorduk.
     Şu anda pek çoğumuz karşı dairede kimin yaşadığını bilmiyoruz. Tuz bittiğinde eve servis yapan marketlerimiz var. Akşamları da ya TV karşısındayız ya da bilgisayar başında.
     Ama hala aramızda şanslı olanlar var ve ben de onlardan biriyim. "Evde misin beş dakika sana uğrayacağım, hadi gel bir kahve içelim...." diyebileceğim komşulara,arkadaşlara sahibim. Darısı olmayanların başına.
     Ve laf aramızda hepside birbirinden becerikli. Onlardan aldığım tarifleri sizlerle "komşu-arkadaş tarifleri" etiketiyle paylaşacağım. Hepsine bana verdikleri güven ve destek için teşekkür ediyorum.:))




Hiç yorum yok: