12 Kasım 2013 Salı

ELMALI KEK-TART


     Bizim evin meyveli keki yine kılık değiştirdi. Daha önce kayısılı ve erikli olarak yayınlamıştım. Şimdi benim en çok sevdiğim versiyonuna geldi sıra; elmalı tarçınlı cevizlisine.
     Siz deyin kek, ben diyeyim tart.Ben bu şekilde yapılanına bayılıyorum. Özellikle golden elma kullanıldıysa lezzeti bir kat daha çoğalıyor. Evde yenmeyi beklerken yumuşamış elmaları değerlendirmek için de harika bir alternatif.

    ELMALI KEK-TART

     3 yumurta
     1 su bardağı toz şeker
     1 çay bardağı sıvı yağ
     yarım çay bardağı süt
     1 paket vanilya
     1 paket kabartma tozu
     2 su bardağından bir parmak eksik un
     1 fincan ceviz
     1 çay kaşığı toz tarçın
     4 adet orta boy elma
     file badem, pudra şekeri

   
     1- Elmaları soyun ve dilimleyin.

     2- Yumurta ve şeker iyice çırpın. Süt ve yağ ekleyerek çırpmaya devam edin.

     3- Unu kabartma tozu ile birlikte eleyin.

     4- Un, tuz, vanilya, tarçın ve dövülmüş cevizi karışıma ekleyin.

     5- Yağlanmış unlanmış kalıba dökün. (Büyük boy dikdörtgen  tepsiye tam geliyor.)

     6-Üzerine elma dilimlerini sıralayın. Arada kalan boşluklara file badem serpin.

     7- 170 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika  pişirin.

     8- Soğuyunca pudra şekeri serperek servis yapın.

Hiç yorum yok: