15 Kasım 2013 Cuma

ŞEKERSİZ KURABİYE (PEKMEZLİ KURABİYE)



     Sağlıklı atıştırmalık isteyenlere; bir kurabiye tarifi vermek istiyorum bu gün. Tam buğday unlu, pekmezli, sıvı yağlı bir tarif. Hem lezzetli hem de sağlıklı olması bir yana, uzun süre bayatlamadan saklanabilmesi de artısı bana göre. Özellikle küçük çocuklarınız varsa, onları şekerden uzak tutmak istiyorsanız ya da benim gibi pekmezli lezzetleri çok seviyorsanız tam size göre.
      Tarif "Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri" isimli kitaptan.  Kitapta denenmeye değer sağlıklı tam 100 tarif var. Ben evde malzemelerim olduğu için, hemen bu kurabiyeyi denedim ve çok beğendim.Umarım siz de beğenirsiniz.:))

    ŞEKERSİZ KURABİYE (PEKMEZLİ KURABİYE)

     2 yumurta
     1 çay bardağı yoğurt
     1 çay bardağı zeytinyağı
     1,5 çay bardağı pekmez
     1,5 çay bardağı tahin
     1 çay bardağı dövülmüş ceviz
     1 çay kaşığı karbonat
     bi tutam tuz
     3-3,5 bardak un
   
     1- Fırını 170 dereceye ayarlayın ve ısınmaya bırakın.

     2- Tüm malzemeyi bir yoğurma kabına alın ve iyice yoğurun.

     3- Hamurdan küçük parçalar kopararak yuvarlayın. Yağlanmış tepsiye dizin.

     4- Sıcak fırının orta rafında 20 dakika pişirin.

     5- Pişen kurabiyeleri tel ızgara üzerine çıkarıp soğutun.





Hiç yorum yok: