31 Mayıs 2012 Perşembe

FIRINDA BİBERİYELİ ELMA DİLİM PATATES

  

     BÜTÜN KIZLAR TOPLANDIK

     Dün akşam kızımın (Dilek) arkadaşları yemeğe geldiler. Bize her yemeğe geldiğinde beni pohpohlayıp şımartan sevgili İkot (İlknur), aslen Diyarbakır'lı olmasına ve annesinin harika yemeklerine rağmen et sevmeyen:)) sevgili Gayemiz. Evimizin kızı olup dün gece işi çıktığı için bize katılamayan, bloğu ilk açtığımız günden beri cevizli-havuçlu kabak salatasını da yaz Sema teyze diyen ve kızlara bari o salatadan bana ayırın diye mesaj atan sevgili Hürriyet.
     Kızlara fırında tavuk, biberiyeli patates, yeşil salata ve cevizli kabak salatası yaptım. Size fırında biberiyeli patates  tarifini vermek istiyorum. Tavuğun tarifini bir iki deneme daha yaptıktan sonra yayınlayacağım.
     Benim patateslerim taze bebek patates olduğu için kabuğunu soymadım. Güzelce yıkadım büyüklüğüne göre ikiye ya da dörde böldüm. İsterseniz patateslerin kabuklarını soyarak kullanabilirsiniz.

     FIRINDA BİBERİYELİ ELMA DİLİM PATATES

     1 kg taze patates
     4-5 çorba kaşığı zeytinyağı
     1-2 dal biberiye (veya 1 tatlı kaşığı kuru biberiye)
     bi tutam tuz
     bi tutam toz kırmızı biber

     1- Patetesleri iyice yıkayıp dilimleyin. Üzerine tuz ve biber serpin.

     2- Patateslere yağı ekleyip iyice harmanlayın. Biberiye yapraklarını ilave edin.

     3- Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye yayın. 200 derece fırında patatesler yumuşayana kadar pişirin.

    



Hiç yorum yok: