10 Mart 2014 Pazartesi

CEVİZLİ KADAYIF SARMASI



     Kadayıf sarması, annemin en güzel yaptığı tatlılardan biridir. Annem sık sık yaptığı için; ben hemen hiç yapmam ama hep severek yerim. Geçtiğimiz günlerde gelen arkadaş grubuma ne tatlısı yapsam diye düşünürken, kadayıf geldi aklıma. Ama bu sefer annem tek başına yapmadı,  birlikte  yaptık ve ben arşivimde yer alması için adım adım not aldım. İşte annemin dışı kıtır kıtır, içi yumuşak kadayıf sarması tarifi.

    CEVİZLİ KADAYIF SARMASI
   
     750 gram çiğ kadayıf
     1 kase dövülmüş ceviz
     150 gram tereyağı
     2 çay bardağı fındık veya çiçek yağı

     ŞURUP İÇİN

     5 su bardağı toz şeker
     5 su bardağı su
     1 tatlı kaşığı limon suyu

     1- Toz şeker ve suyu bir tencereye alın. Şeker eriyene kadar karıştırın ve kaynatın.

     2- Şurup kaynayıp koyulaşınca, limon suyunu ekleyip ocaktan alın. Soğumaya bırakın.

     3- Kadayıftan yumurta kadar parça koparıp elinizle düzeltin, kenarına dövülmüş ceviz koyun.

     4- Sarma yapar gibi rulo haline getirin. Tepsiye çok sıkıştırmadan dizin.

     5- Tereyağı eritin, sıvı yağı ekleyin. Yağı, kadayıfın her yerine eşit gelecek şekilde kaşıkla dökün.

     6- 160-170 dereceye ayarlayıp önceden ısıttığınız fırında kızarıncaya kadar pişirin.
 
     7- Fırından çıkardıktan sonra 10 dakika dinlendirin. Soğuyan şurubu tatlının üzerine dökün.


   

Hiç yorum yok: