20 Kasım 2012 Salı

KURU DOMATESLİ MAKARNA


    Dilimizin algıladığı bilinen dört tat var; acı, ekşi, tatlı, tuzlu. Bir de beşinci tat denilen tat var ki baştan çıkarıcı, yedikçe yediren... Hazır gıdaların pek çoğuna yapay olarak (monosodyum glutamat) eklendiği için bağımlılık yapan bir tad. Bu tad bazı sebzelerde, et, kümes hayvanları, deniz ürünlerinde doğal olarak bulunuyor ve adına umami de deniyor. Domates glutamat bakımından en zengin besinlerin başında geliyor. Domatesin tüm dünyada bu kadar yaygın kullanılma nedeni bu olsa gerek. İşte bu lezzeti  içinde taşıyan  domatesle yapılan makarna da yiyene mutluluk veriyor ve baştan çıkarıyor:))
 

   *( Ben kuru domatesi ılık su ile 1 saat bekletip süzüyorum. Küçük bir kavanoza bir sıra kuru domates bir çay kaşığı kadar kekik olmak üzere sıralıyorum. Kavanozun en üstüne sızma zeytinyağı döküp buzdolabında muhafaza ediyorum. Salataların üzerine, davet yemeklerinde iştah açıcı olarak, makarna soslarında kullanıyorum. Kuru domatesli makarna yaparken domatesleri doğruyorum, sarımsakla soteleyip makarnaya ilave ediyorum. Kekiğin aroması makarnaya harika bir lezzet katıyor ve makarnanın hazırlanma süresi oldukça kısalıyor.) 
 

    KURU DOMATESLİ MAKARNA

    yarım paket makarna
    6-7 adet kuru domates
    1 diş sarımsak
    3-4 kaşık sızma zeytinyağı
    1 bardak rendelenmiş peynir
    bi tutam kuru kekik
    bi tutam maydanoz
    bi tutam tuz


    1- Kuru domatesleri bir saat ılık suda bekletin veya 5 dakika haşlayıp süzün.

    2- Makarnayı bol, tuzlu suda  haşlayın. Makarnanın suyundan yarım bardak ayırıp süzün.

    3- Kuru domatesleri küçük küçük  doğrayın, sarımsağı ezin.

    4- Zeytinyağında  kuru domates ve sarımsağı bir-iki dakika soteleyin. Makarna suyunu ilave edin.

    5- Makarnayı tencereye ekleyin, sos ile iyice karıştırıp servis tabağına alın.

    6- Üzerine rendelenmiş peynir ve ince kıyılmış maydanoz serperek servis yapın.


Hiç yorum yok: