9 Kasım 2012 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PIRASA



     Zeytinyağlı pırasa yemeği, kış mevsimi boyunca bizim evde hemen her hafta pişer. Özellikle eşimin çok sevdiği zeytinyağlı pırasa, çok kısa sürede hazırlanabilen bir yemek.
    Ben pırasa pişirirken, düdüklü tencere kullanmayı tercih ediyorum. Tüm hazırlık ve pişme aşaması yarım saati bile almadığı gibi, lezzeti de farklı oluyor. Tüm malzemeyi çiğden koyuyorum ve 10 dakika kadar pişiriyorum. Ocağı  kapatıp, soğuyana kadar tencerenin ağzını açmıyorum. Yemeğin tencerede soğumasına izin verdikten sonra servis tabağına almak, lezzeti katlayan bir püf noktası. Eğer vaktiniz varsa,bir gece dinlendirdikten sonra tüketmenizi tavsiye ederim. Unutmayın, ay ışığı gören zeytinyağlı güzelleşirmiş. :)) 
     Bir de "Pırasaya soğan konur mu, konmaz mı ?" sorusu var. Annemin bir arkadaşından öğrenip soğan koymaya başladığım tarihten itibaren, pırasayı daha bir sever oldum. İkisi de aynı aileden olmalarından mıdır bilmem, birbirleriyle iyi anlaşıyorlar.

    *Pişirirken limon suyu yerine portakal suyu ilave edebilirsiniz. 

    *Pirinçli yerine de  bulgur veya nohut kullanabilirsiniz.

    * Yemeğiniz renkli olsun isterseniz, bir tatlı kaşığı salça veya orta boy bir domates ilave edin.

    * Pirinç miktarını arttırmak isterseniz su ilave edin.

    * Yemeğe su ilave edilmediği için; kısık ateşte pişirin ki, sebzeler suyunu salabilsin ve kendi suyu ile pişsin.

   * Benim tencerem ağır pişirdiği için, 10-15 dakika pişiriyorum. Pişme süresini kendi tencerenize göre ayarlayın.


     ZEYTİNYAĞLI PIRASA TARİFİ

    1 kg pırasa
    2 orta boy havuç
    1 kuru soğan
    iki çorba kaşığı pirinç
    yarım limon suyu
    4 çorba kaşığı zeytinyağı
    1 tatlı kaşığı şeker
    1 tutam tuz


    1- Pırasaların kötü kısımlarını soyun ve güzelce yıkayın. İki parmak boyunda verev dilimleyin.

    2- Havucu temizleyin ve dilimleyin. Soğanı soyduktan sonra yarım ay şeklinde doğrayın.

    3- Tüm malzemeyi düdüklü tencereye alın ve hepsini iyice karıştırın.

    4-  Kısık ateşte buhar çıktıktan sonra 10 dakika pişirin.

    5- Yemek soğuyunca servis tabağına alın. Vaktiniz varsa üstü kapalı olarak buzdolabında soğutun.

    6- Soğuk servis yapın.

Hiç yorum yok: