12 Kasım 2012 Pazartesi

BALKABAĞI ÇORBASI


    Bir insan pazara gidince kaç çeşit kabak alır bilmem ama ben her çeşidinden alırım.Tabii ki mevsiminde olanlardan.   Pazarcı amca bile bana "Kabakçı hoş geldin." diye sesleniyor artık. Şu anda yuvarlak bahçe kabakları ve bal kabağı mevsimi. Urla pazarına bu mevsim bahçe kabağı getiren tek satıcı ve ben her hafta bıkmadan kendisinden kabak almaya devam ediyorum.
    Takdir edersiniz ki; bu kadar kabak sever birisi olarak, bal kabağını sevmemem imkansız. Kış gelince de bal kabağından çeşitli yemekler yapıyorum. Tatlısı, mücveri ve çorbası en çok sevdiklerimiz. İlk tarif olarak çorbadan başlamak istedim ve mercimekli bal kabağı çorbası pişirdim.

    * Aynı tarifi, isterseniz hiç mercimek kullanmadan da yapabilirsiniz.

    * Çorbanıza damak tadınıza göre muskat, zencefil, kimyon, kırmızı biber ekleyebilirsiniz.

    * Servis sırasında kaselere krema ekleyebilirsiniz.


     BALKABAĞI ÇORBASI

     yarım kg bal kabağı
     1 kuru soğan
     1 patates
     1 havuç
     1 kapya biberi
     2 bardak su
     1-2 kaşık tereyağı (kullanmasanız da olur)
     1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
     bi tutam tuz


    1- Tüm sebzeleri soyun ve iri parçalar halinde doğrayın. Sebzeleri derin bir tencereye alın.

    2- Suyu ilave edin ve sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Tuzunu ekleyin.

    3- Blender ile sebzeleri püre haline getirin ve çorbayı tekrar ocağın üstüne alın.

    4- Tuz, kırmızı biber ve tereyağı ekleyin. Kıvamını kontrol edip ocaktan alın.

 

Hiç yorum yok: