2 Ekim 2012 Salı

KABAKLI BULGURLU SEMİZOTU



   Yıllar önce bir gün, yazlığın bahçesinden topladığım semizotlarından yemek yapmak istedim. Ama yemek pişirecek kadar çok semizotu yoktu. Ne yapsam diye düşünürken, aklıma dolaptaki kabaklar geldi ve yemeğe bir-iki kabak doğradım.O gün bu gündür, kabaklı semizotu bizim evin favori yemeklerinden biri oldu. 
    Hem kabağa hem de semizotuna, bir sonraki bahara kadar veda edeceğimiz şu günlerde, bir kez daha pişirdim bu gün. 

     * Ben semizotu yemeğinde bulgur kullanmayı seviyorum, isterseniz pirinçli pişirebilirsiniz.

     * Salça yerine, iki tane domates kullanabilirsiniz.


     KABAKLI BULGURLU SEMİZOTU

     1 demet yabani semizotu
     2 tane kabak
     1 tane kuru soğan
     3-4 diş sarımsak
     1 çorba kaşığı domates salçası
     2 çorba kaşığı pilavlık bulgur
     3 kaşık zeytinyağı
     bi tutam tuz

     1- Semizotunu ayıklayın, yıkayın. Kabakları yıkayıp dörde bölün ve bir cm. kalınlığında doğrayın.

     2- Soğanı ince ince çentin, sarımsakları soyun.

     3- Yayvan bir tencereye sırayla soğan ve sarımsakları, doğranmış kabakları, semizotunu koyun.

     4- En üste bulguru serpin. Salçayı iki-üç kaşık su ile ezin ve tencereye ilave edin.

     5- Tuzunu serpin, ağır ateşte sebzeler ve bulgur yumuşayana kadar hiç karıştırmadan pişirin.

     6- Tencerenin kapağını hiç açmadan dinlendirin. Ilık ya da soğuk servis yapın.
     

Hiç yorum yok: