10 Eylül 2012 Pazartesi

ETLİ BAMYA



      Bamya mevsimi geçmeden kuşbaşı etli bamya pişirmek istedim.  Sıcak yaz günlerinde favorim zeytinyağlı bamya olmasına rağmen, hele bir de yanında pilav varsa, etli bamya yemeğini de çok seviyorum. 

    
  *Ben bamyada kuşbaşı dana eti kullanıyorum. Eti suyunu salıp çekene kadar ağır ateşte pişirip, sonra yemeğe ilave ediyorum. Bu yöntemle hazırladığım pişmiş eti derin dondurucuda saklıyorum ve etli sebze yemeklerini çok kısa sürede hazırlayabiliyorum.(Bk: Et Kavurma)

    *Bamyaları yıkayıp kağıt havlu üzerinde kuruttuktan sonra ayıklamalısınız. Ayıklama işleminden sonra suya sokulan bamya salyalanır.


   *Ayıklanmış bamyaların üzerine limon suyu (koruk suyu) ve tuz ilave edip, yarım saat kadar beklettikten sonra pişirin. Hem salyalanmaz, hem de ekşisini içine alacağından daha lezzetli olur.

    *Derin dondurucuya kış için bamya koyuyorsanız; aynı yöntemle bamyaları hazırlayın, içine domatesini de doğrayın ve birer pişirimlik parçalara ayırıp dondurun. Bu yöntemle dondurulmuş bamya pişirildiğinde sapsarı ve çok lezzetli oluyor.

     *Koruk bulabiliyorsanız, bamyayı koruk suyuyla da pişirebilirsiniz. Hatta koruk salkımını tencereye bütün olarak atıp, pişince çıkarabilirsiniz. İçine düşen taneleri çıtır çıtır yemek de çok zevkli oluyor.

     * Domates yerine iki kaşık salçayı su ile ezerek kullanabilirsiniz.

 
      ETLİ BAMYA

     yarım kg bamya
     250 gr kuşbaşı et
     1 tane kuru soğan
     1 limon suyu ya da koruk suyu
     3-4 adet orta boy domates
     2-3 kaşık sıvı yağ
     bi tutam tuz

     1- Bamyaları yukarıda anlatılan yöntemle ayıklayın, limon ya da koruk suyu ve tuz atıp bekletin.

     2- Etleri ve sıvı yağı tencereye alıp ağır ateşte etler suyunu salıp çekene ve yumuşayana kadar pişirin.

     3- Soğanı ince ince çentin, domatesleri soyun ve doğrayın.

     3- Etlerin üzerine doğranmış soğanı, bamyaları, soyulup doğranan domatesleri, tuzu ilave edin.

     4- Domatesler erimeye başlayınca, yarım bardak su ilave ederek kısık ateşte pişmeye bırakın.

     5- Bamyalar hafifçe yumuşayınca ocağı kapatın ve yemeği yarım saat dinlendirip sıcak servis yapın.





Hiç yorum yok: