13 Eylül 2012 Perşembe

MERCİMEK ÇORBASI



     Havaların serinlemesiyle çorba özlemimizi gidermeye başlamak istedim ve bu gün kırmızı mercimek çorbası yaptım. Cayır cayır yandığımız sıcak yaz günlerinde pek yanına yaklaşmasam da, kış aylarında çorba en sevdiğim yiyeceklerin başında gelir.
    Babam yaz, kış yemeğe mutlaka çorba ile başlamak ister ve favori çorbası, süzme kırmızı mercimek çorbasıdır. Ben de, mutfakla fazla haşır neşir biri olarak, bu çorbayı çok erken yaşta öğrendim. Rondo, blender, mutfak robotu gibi aletler mutfağımıza girmeden önce, kaynatılan mercimek süzgüden geçirilirdi. Mercimek çorbası yapmak bayağı meşakkatli bir işti ve ismi de o nedenle süzme mercimek çorbası idi. Şimdi mutfakta kullandığımız aletlerle çok kısa sürede hazırlanabilen bir çorba oldu. 
      Kırmızı mercimek çorbası, içine konan malzemelerin çeşidine göre lezzeti farklılaşan, tam bana göre bir çorba. Ben şekilden şekile giren tariflere bayılırım. Klasik tarif yanında, ne gibi değişiklikler yapabileceğinizle ilgili küçük fikirler vermek istiyorum.

     * Çorbayı hiç yağ koymadan da hazırlayabilirsiniz.

     * Çorbanızı renksiz pişirebileceğiniz gibi, salça ekleyerek de hazırlayabilirsiniz.

     * Biber salçası harika bir aroma veriyor.

     * Bir de bir diş sarımsak ilave edilmiş halini deneyin. (Mercimekle birlikte haşlayın.)

     * Mercimeği haşlarken bir adet kapya biberi (kırmızı biber) ilave edebilirsiniz. 

     * Bir kaşık un ve bir kaşık yağı hafifçe kavurarak hazırlanan meyaneyi de kullanabilirsiniz.

     * Kış aylarında bir kaç parça bal kabağı ilave ediyorum, siz de deneyebilirsiniz.

     * Kimyon, kırmızı biber ve nane mercimek çorbasına çok yakışıyor.

     * Çorbayı süzdükten bir küçük bardak süt ilave edebilirsiniz.

     *Bayat ekmekleri küçük küpler halinde kızartıp, çorbanızın servisinde kullanabilirsiniz.


     KIRMIZI  MERCİMEK ÇORBASI 

     1 su bardağı kırmızı mercimek
     1 patates (1-2 yemek kaşığı pirinç)
     1 havuç
     1 adet soğan
     1 tatlı kaşığı tereyağı
     5-6 su bardağı su
     bi tutam tuz
 
     1- Mercimekleri bol suda yıkayın.

     2- Patatesi, soğanı ve havucu soyun ve iri parçalar halinde doğrayın.

     3- Tüm malzemeyi tencereye alın, mercimekler iyice yumuşayıp ezilene kadar pişirin.

     4- Çorba pürüzsüz hale gelene kadar blender ile ezin, tereyağı ekleyin.

     5- Kıvamını kontrol edin, çok koyu ise sıcak su ilave edip bir taşım daha kaynatın.

   

     

Hiç yorum yok: