6 Eylül 2012 Perşembe

KÖFTE TARİFİ


    Köfte çocuk, büyük pek çoğumuz tarafından sevilen bir yiyecek ve bizim evde de çok seviliyor. Özellikle, yazlığın bahçesinde mangalda pişirilen ızgara köfteler. 
    Köftenin o kadar çok çeşidi var ki saymakla bitmez: Kasap köfte, ızgara köfte, rulo köfte, Hasan Paşa köftesi, kaşarlı köfte, mantar soslu köfte, sucuklu köfte... Ama en güzeli, klasik anne köftesi bana göre. Benim de çocuklarım için yaptığım bir köfte tarifim var, her anne gibi. İşte bu gün o tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.

     * Ben köftede yağsız dana kıyma kullanıyorum, kuzu-dana karışımı da kullanabilirsiniz.

     * Kıyma yağsız olduğu için, yoğurma sırasında zeytinyağı ilave ediyorum.

     * Pişirme işlemini seramik ya da döküm tavada, az yağla yaparsanız tıpkı ızgara köfte gibi oluyor.

     * Köfteleri fırın tepsisine sıralayıp 180-200 derece ısıttığınız fırında da pişirebilirsiniz.

    * Damak tadınıza göre kırmızı biber, kekik, köri, kişniş gibi baharatlar ekleyebilirsiniz.

    * 1 diş dövülmüş sarımsak ilave edebilirsiniz.


     KÖFTE TARİFİ

     500 gram kıyma
     2 dilim bayat ekmek içi (ya da 3 çorba kaşığı galeta unu)
     1 baş kuru soğan
     1 yumurta
     3 çorba kaşığı zeytinyağı
     yarım demet ince kıyılmış maydanoz
     karabiber
     kimyon
     kekik
     bi tutam tuz

    1- Kuru soğanı rendeleyin, maydanozu yıkayıp incecik kıyın.

    2- Kıymaya tüm malzemeleri ilave edip güzelce yoğurun. Buzdolabında 1 saat dinlendirin.

    3- Cevizden biraz büyük olacak şekilde parçalar koparıp köfte şekli verin.

    4- Üç kaşık sıvı yağ koyduğunuz tavada köfteleri kızartın.

    5-Ya da pişirme kağıdı serilmiş tepsiye sıralayarak, 200 derecede pişirin.

    
   
 
   

Hiç yorum yok: