26 Eylül 2012 Çarşamba

ETLİ NOHUT YEMEĞİ



     Bizim evde baklagiller çok sevilerek tüketilir, özellikle de kuru fasulye ve nohut yemeği. Ben nohutu mevsimine göre bazen  salçalı, bazen de renksiz yapıyorum. Yaz aylarında salçasız veya domateslisi de çok güzel oluyor. Bulgur pilavı, ayran ve salata ile mükemmel bir öğün haline geliyor.
     Nohutları  ayıklayıp, yıkadıktan sonra, bol su ile ıslatıp bir gece bekletirseniz pişme süresi azalıyor.  Buna vaktiniz yoksa konserve nohut da kullanabilirsiniz. Ben konserve kullanmak yerine; vaktim bol olduğunda, haşlayıp parçalara ayırıyorum ve donduruyorum. Tarhana çorbasında, pilavlarda kullanmak istediğim her an elimin altında  haşlanmış nohut bulunuyor. 
    Nohut pişirirken düdüklü tencere kullanmak; hem vakit kazandırıyor, hem de nohutun daha güzel pişmesini sağlıyor. Eğer güveçte etli nohut yapmak isterseniz; önce nohutu hafifçe haşlayın. Güveçte soğan ve eti kavurduktan sonra, nohutları ve suyunu ilave edip pişirmeye devam edin.
     Et olarak da istediğiniz eti kullanabilirsiniz; kemikli kuzu eti, dana kuşbaşı, tavuk veya hindi eti. Ben genellikle yağsız dana kuşbaşı veya kemikli kuzu eti kullanıyorum. Etiniz yağlı ise sıvı yağı   ilave etmeyin.

    *Aynı tarifi et kullanmadan da uygulayarak zeytinyağlı nohut yemeği de yapabilirsiniz.

    *Düdüklü tencereler birbirinden farklı olduğu için, pişirme süresini tencerenize göre ayarlayın.

     *Baklagiller, dinlenme sırasında su çeker. Yemek piştiğinde suyu azsa sıcak su ekleyebilirsiniz.
     

     ETLİ NOHUT 
     
     250 gr. et
     2 su bardağı nohut
     2 kaşık sıvı yağ
     1 büyük soğan
     1 çorba kaşığı salça veya 2-3 domates
     bi tutam tuz

     1- Ayıklanmış nohutları yıkayın ve bol su ile ıslatıp bir gece bekletin.

     2- Düdüklü tencereye sıvı yağı ve eti ilave edip hafifçe kavurun.

     3- İnce kıyılmış soğanı ilave edin. Etler suyunu salıp çekene kadar pişirmeye devam edin.

     4- Salçayı ya da kabukları soyulup doğranmış domatesleri tencereye ilave edin.

     5- Suyu süzülen nohutları tencereye alın, nohutların üzerini kapatacak kadar su ekleyin.

    6- Buhar çıktıktan sonra 40 dakika pişirin. Düdüklünün ağzını açmadan 15 dakika dinlendirin. 

  

Hiç yorum yok: