10 Haziran 2012 Pazar

FIRINDA TAVUK (REFİKA BİRGÜL)

   
   
     KOMPLO TEORİSİ

     Mutfağa karşı hep ilgim olmasına rağmen, bir yıl öncesine kadar, evimde sadece bir kaç tane yemek kitabı vardı. Mutfakta yaptıklarımın çoğu denenmiş, aileden, arkadaşlardan yıllar içinde öğrendiklerimdi. Değişik yemek yarışmaları ve programlarıyla yemek yapmaya olan ilgi son yıllarda oldukça arttı. Ben de bu meraka kapılıp yemekle ilgili her yayını okumaya başladım. Ve bir çok kitabın içeriğinin benzer olduğunu gördüm. Burada derdim kimseyi eleştirmek değil, hepsinin büyük emeklerle yazıldığına da eminim. Bu konuda ahkam kesmeye ne eğitimim yeter, ne de okuduklarım. Sadece kişisel gözlemlerimi paylaşmak istiyorum. Okuduklarım içinde; Prof. Dr. Arman Kırım hocanın kitabı en farklı olandı bence. Yemek ile ilgili yazılarını topladığı 2 ciltlik bir kitap; adı "Hayatın Tarifi". Yemek pişirmenin tariften değil teknikten geçtiğini, tariflere bağlı kalındığında Türk mutfağının yeterince gelişemeyeceğini savunan sevgili hocamız yerden göğe kadar haklı bence de.
     Bu konuda beni en çok etkileyen kişilerden birisi de Refika Birgül oldu. Kimsenin düşünmediğini düşünen, yerel malzemelere sahip çıkan, onlarla yeni ve farklı denemeler  yapan biri sevgili Refika. Mahalle yufkacısından aldığı yufka ile suşi, güllaçla börek, kadayıfla mantı yapan; lezzetlerimize sahip çıkarken yeniliklere de kucak açan bir Donkişot kendisi.  ("Refika'nın mutfağı" ya da "mucize lezzetler" adlı  sitelerden tariflerini görebilirsiniz.)
     Yemek konusunda feyz aldığım daha pek çok başka şef ve üstatlarımız var. Zaman zaman verdikleri reçeteleri uyguluyorum. Onların kitaplarını, tariflerini görünce blog yazmak benim neyime diye düşünmüyor değilim. Sanırım bu bana sevgili kızımın bir komplosu.:))
     Bu gün sizinle Refika'nın Mutfağı'ndan denediğim bir tavuk tarifi paylaşmak istiyorum. Ben bir kaç küçük değişiklik yaptım. Nefis oldu. Denemenizi ısrarla tavsiye ederim. Teşekkürler Refika. :))


      FIRINDA TAVUK (REFİKA'NIN TAVUĞU)

     Sekiz parça tavuk but ya da baget
     1 tatlı kaşığı balsamik sirke
     2 diş sarımsak
     1 çay kaşığı dövülmüş kişniş
     1 çay kaşığı karabiber
     1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
     yarım limon kabuğu rendesi
     1 çay kaşığı tereyağı
     1 çorba kaşığı zeytinyağı
     1 çay kaşığı bal
     bi tutam kekik
     bi tutam tuz

     1- Tüm malzemeyi karıştırın.

     2- Tavukların derilerini kaldırarak altlarına, sonra da üstlerine karışımdan sürün.

     3- 180 derece fırında tavuklar altın gibi kızarana kadar pişirin.

    



Hiç yorum yok: