12 Temmuz 2012 Perşembe

ETLİ BEZELYE



    Bezelye yemeği oğlumun en favori yemeklerinden. Bezelye mevsiminde Onur Ankara'da olduğundan dondurulmuş gıdaları çok tercih etmesem de biraz bezelye donduruyorum. 
    Bu gün dondurduğum bezelyelerden kuşbaşı etli bezelye yaptım. Daha önce tarifini yayınladığım "susuz haşlama" adını verdiğimiz yöntemle eti pişirip dondurduğum için çok kısa zamanda hazırlanan bir yemek. Soğanı doğrayıp bir kaşık zeytinyağı ile hafifçe çeviriyorum, etleri ve sebzeleri  ilave ediyorum. Et zaten pişmiş olduğu için on beş-yirmi dakika gibi kısa bir sürede yemek hazır oluyor.

    *Ben donmuş bezelyeyi salça ile pişiriyorum. Domates veya kış için hazırladığınız domates sosundan kullanabilirsiniz.

     *Salça kullanıyorsanız 1su bardağı su ilave edin, domatesli yapacaksanız su miktarını azaltın.


     ETLİ BEZELYE

     1 kg ayıklanmış bezelye
     200 gr kuşbaşı et
     1 orta boy havuç
     1-2 tane patates
     1 kuru soğan
     1 kaşık salça veya 2 tane domates
     bi tutam tuz

     1- Doğranmış soğanı ve eti tencereye alın, etler kavrulup suyunu çekene kadar kavurun.

     2- Küplere bölünmüş havucu, patatesi ve bezelyeleri ekleyin.

     3- Salçayı bir bardak su ile inceltip ilave edin..

     4- Tuzunu ilave edip etler ve sebzeler yumuşayana kadar pişirin.

      

Hiç yorum yok: