10 Temmuz 2012 Salı

PATATESLİ PATLICAN YEMEĞİ


     Yaz aylarında ne zaman başım sıkışsa hemen yaptığım  ve  ev halkının özellikle de sevgili Hürriyet'in  çok sevdiği patatesli patlıcan yemeğinin tarifini vermek istiyorum.  
      Kuşbaşı etli olmasına rağmen oldukça hafif olan bu yemeği güveç tenceresinde de yapabilirsiniz.Ben et olarak çocuklar kuzu eti sevmediği için hiç yağsız dana kuşbaşı kullanıyorum. Dana etinin pişme süresi  sebzelere göre hayli uzun olduğu için eti "Susuz haşlama" adını verdiğim teknikle önceden pişirip donduruyorum. (Bknz. Et Kavurma) Buzlukta pişmiş etim olduğu için de yaklaşık on beş dakika gibi kısa bir zamanda yemeği hazırlayabiliyorum. 
     Eğer kuzu eti kullanacaksanız tencere ya da güvece en alttan başlayarak  et, soğan ve sarımsak, patates, patlıcan,domates ve biber sırasıyla yerleştirdikten sonra kısık ateşte pişirebilirsiniz.
     Aynı tarifi et kullanmadan zeytinyağlı olarak da pişirebilirsiniz.

     PATATESLİ PATLICAN YEMEĞİ

     200-250 gram kuşbaşı et
     4 adet orta boy patlıcan
     2 adet patates
     1 kuru soğan
     3-4 diş sarımsak
     2 adet taze biber
     3-4 adet domates
     2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
     bi tutam tuz

     1-Kuşbaşı eti kısık ateşte etler yumuşayana kadar pişirin.

     2-Soğanı ince kıyın, sarımsakları soyup dilim dilim doğrayın.

     3-Patatesleri soyup doğrayın. Patlıcanları alacalı soyup istediğiniz şekilde doğrayın.

     4-Domatesleri rendeleyin, biberleri doğrayın.

     5- Etlerin üzerine sırası ile soğan ve sarımsakları, patatesleri ve patlıcanları yerleştirin.

     6- Domates ve biberleri en üste yayıp tuzu ilave edin.

     7- Son olarak iki kaşık zeytinyağı gezdirip patatesler yumuşayana kadar pişirin. 




1 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim Sema teyzem. Ellerine, emegine, tarifine saglik. Senin yaptigin her yemek cok guzel oluyor. Seni cok seviyoruz. (Hurriyet)