19 Temmuz 2012 Perşembe

KORUK EKŞİSİ


     Koruk suyu yapmayı, pazarda koruk satan bir amcadan öğrendim. Amcanın dediğini uyguladım ve çok başarılı oldu.  O gün bu gündür, her yaz koruk suyu (koruk ekşisi) yaparım.
     Korukları yıkayıp rondoya atıyorum. Ezilen korukları tülbent yardımıyla süzdükten sonra, şişelere dolduruyorum. Üzerine bir parmak zeytinyağı ilave edip şişenin ağzını sıkıca kapatıyorum. Buzdolabında ya da serin ve karanlık bir dolapta saklıyorum. 
      Salata soslarında, yemeklerde limon suyu yerine kullanıyorum. Bamya yemeği, taze börülce salatası, kısır... Tadı ne limon ne de sirkeye benziyor, farklı aroması ile içine konduğu yemek ve salataların lezzetine lezzet katıyor. Şeker ve su  ile karıştırılıp, koruk şerbeti de yapılıyor. Ben bu gün koruk suyu yapıyorum, hadi siz de mevsimi geçmeden bu şifalı lezzeti doldurun şişelere.

    * Dikkat, koruk suyu ellerinizi  kaşındırır.! Eldiven giyerek yaparsanız bunu önlemiş olursunuz.


     KORUK EKŞİSİ

     1- Korukları iyice yıkayın,  tanelerine ayırın. Rondoya atın ve ezin.

     2- Koruk suyunu, bir tülbent yardımıyla süzüp şişelere doldurun. 

     3- Üzerine zeytinyağı dökün, şişelerin ağzını kapatın. Serin ve karanlık bir yerde saklayın.

     

    
      
     

Hiç yorum yok: