31 Temmuz 2012 Salı

MÜRDÜM ERİKLİ KEK TART




     Bizim evin süper keki bu gün de erikli kek olarak karşınızda. Daha önce "Taze kayısılı süper kek" olarak yayınlamıştım. Ben farklı malzemelerle farklı şekil ve tatlara bürünen tariflere bayılırım. Bu keke onun için süper kek adını verdim. Eriklisi de ayrı bir güzel oluyor. Mürdüm eriğinin tam mevsimiyken deneyin, eriğin hafif ekşimsi tadı ile nefis bir kek. 

    MÜRDÜM ERİKLİ KEK TART

     3 yumurta
     1 su bardağı toz şeker
     1 çay bardağı sıvı yağ
     yarım çay bardağı süt
     1 paket vanilya
     1 paket kabartma tozu
     bi fiske tuz
     2 su bardağından bir parmak eksik un
     Ceviz, file badem
     Mürdüm eriği

     1- Yumurta ve şeker iyice çırpılır, süt ve yağ eklenir.

     2- Un kabartma tozu ile karıştırılarak elenir. Un, tuz, vanilya ve istenirse dövülmüş ceviz ilave edilir.

     3- Yağlanmış unlanmış kalıba dökülür. (Ölçü büyük boy dikdörtgen borcam tepsiye tam geliyor.)

     4-Üzerine dilim dilim kesilmiş erikler ilave edilir.

     5- File badem ile süslenir. 170 derece fırında 40-45 dakika pişirilir.

     6- Arzu edilirse üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.


Hiç yorum yok: