10 Ağustos 2012 Cuma

ÇİĞ KABAK SALATASI


     Ben tam bir kabak severim. Bu sevgim zaman zaman ailemin ve arkadaşlarımın bana takılmalara neden oluyor. Değişik bir tarif denediğimde, "Bilin bakalım içinde ne var?" diye sorarım. Kızım hemen  "Kabak vardır." cevabını yapıştırır. Kabağın çiğ halini de çok seviyorum, pişmişini de.
     Çiğ kabak salatalarının mutfağımıza giriş tarihleri, bundan 4 yıl önce yazlığın bahçesinde sebze yetiştirmeye başlamamıza denk geliyor. Bahçemiz küçük olduğu için her gün bir iki tane kabak koparıyorduk. Dalından kopmuş çıtır çıtır kabakları hemen doğrayıp ya da rendeleyip değişik salatalar yapmaya başladım. 
    Kabakla özellikle diyet yapanlara önerebileceğim hazmı kolay, çok hafif bir tarif vermek istiyorum; çiğ kabak salatası. Kabakları ister jülyen bıçağı ile kesin, isterseniz sebze soyucu ile şeritler çıkarın, ya da ince ince dilimleyin, seçim size kalmış. Ben salatama dövülmüş ceviz de ilave ediyorum, çok yakışıyor. 
     Kabakları rendeleyip sarımsaklı yoğurt, dövülmüş ceviz, ve bir iki kaşık sızma zeytinyağı ilavesi ile yoğurtlu kabak salatası da yapabilirsiniz. İnanın siz söylemeden salatanın içinde kabak olduğunu hiç kimse anlamayacak.

 
     *Kabakların taze olması bu salatanın lezzetine lezzet katıyor.

     *Kabaklarınız büyükse ortadaki çekirdekli kısma kadar kesin, ortasını bırakın.

     *Dereotu kabağın olmazsa olmazlarından ama nane, fesleğen gibi başka yeşillikler de kullanabilirsiniz.

     *Sarımsak severler, salataya ezilmiş sarımsak ilave edebilirler.

     *Salatanın sosunu koyduktan sonra bir saat kadar bekletirseniz lezzeti artıyor.

     * Servis sırasında dövülmüş ceviz yerine, fındık veya badem de ilave edebilirsiniz.

 
       ÇİĞ KABAK SALATASI

      3 tane orta boy kabak
      yarım demet dereotu
      1 limon suyu
      2 kaşık sızma zeytinyağı
     dövülmüş ceviz
      bi tutam tuz

     1- Kabakları yıkayın, ince şeritler halinde kesin.

     2- Limon suyu, tuz ve yağı ilave edin. Buzdolabında ara sıra karıştırarak, bir saat kadar bekletin.

     3- Servis tabağına aldığınız kabak salatasına yıkayıp doğradığınız dereotunu ilave edin.

     4- İsterseniz üzerine dövülmüş ceviz ilave ederek servis yapın.

 
   
   



 

Hiç yorum yok: