3 Ağustos 2012 Cuma

PANCAR TURŞUSU



 
      Doğanın renkleri beni her zaman kendine hayran bırakmıştır. Pancarın mor rengine de, tadına da bayılırım. Pancar en çok kış aylarında tüketilen bir kök sebze olmasına rağmen, pazarda görünce dayanamayıp aldım, daha doğrarken çiğ çiğ yemeye başladım.
      Hiç  "Çiğ pancar yenir mi?" demeyin, yemediyseniz deneyin. Rendelenmiş çiğ pancar ve havucun üzerine limon, tuz ve zeytinyağı ile sos yapıp harika bir salata da yapabilirsiniz.
     Biz Ege'de pancarın sap ve yapraklarını kavurarak değişik yemekler yaparız. Kavurduğumuz pancar yapraklarının üzerine yoğurt dökerek ya da yumurta kırarak  tüketiriz.
     Bu gün haşlama pancar turşusu yaptım. Kış aylarında dolabımdan hemen hiç eksik olmayan bir lezzettir pancar turşusu. Yemeklerin yanında salata olarak tüketildiği gibi, yeşil salatanın üzerine konduğunda da hem çok güzel bir renk, hem de farklı bir lezzet verir. 

     *Pancarı isterseniz patates gibi bütün haşlayıp soyun ve doğrayın. 

    *Ben pancar turşusunda limon kullanmayı seviyorum. Uzun süre saklayacaksanız sirke kullanın.
     

     PANCAR TURŞUSU

     1 kg pancar
     1 çay bardağı sirke ya da 1 limon suyu
     4-5 diş sarımsak
     1 fincan zeytinyağı
     bi tutam tuz

  
    1- Pancarı yıkayın, soyun ve dilimler halinde doğrayın.

    2- Bir su bardağı su ilavesi ile pancarlar hafifçe yumuşayana kadar haşlayın.

    3- Haşlanan pancarlara soyup dilimlediğiniz sarımsakları, limon veya sirkeyi, tuzu, zeytinyağı ilave edin.

   4- Turşunuzu  kavanoza alıp buzdolabında bekletin. Ertesi gün yenmeye hazır hale gelecektir.


Hiç yorum yok: