15 Ağustos 2012 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI SOĞUK PATATES PÜRESİ

 
    İlk defa denediğim, tüm aile ve misafirlerim tarafından, özellikle de tam bir patates püresi aşığı olan sevgili Güniz tarafından çok beğenilen, değişik bir patates püresi tarifi paylaşmak istiyorum.
     Ne pişirsem diye araştırırken kitaplığın köşesinden bir kitap geçti elime. "Lezzetli Patatesler" adlı bir bölüm vardı kitapta, ben de bir tanesini denemek istedim. "Zeytinyağlı Soğuk Patates Püresi" isimli tarifi denedim, sonuç mükemmel oldu. (Türkiye İş Bankası yayınlarından, Yelda Sönmez tarafından yazılan "Anneannemin Mutfağı" isimli kitap.)
 
    * Püreyi köfteyle birlikte servis yaptım ama  çay davetlerinde de kullanılabilecek bir lezzet.

   * Tarifi  kitaptaki haliyle yayınlıyorum ama ben taze soğan ilave etmedim. 

    * Sosu hazırladığınızda limonunu, tuzunu kontrol ettikten sonra pürenin üzerine dökün.

    * Püre bir gün sonra bıçakla kesilip ikram edilebiliyor. 
    
   
     ZEYTİNYAĞLI SOĞUK PATATES PÜRESİ

     5 adet patates
     1 demet dereotu
     1 demet maydanoz
     1\2 demet taze soğan (Ben kullanmadım.)
     2 adet limon
     1 yumurta sarısı
     sızma zeytinyağı
     bi tutam tuz

    
     1-Patatesleri soyup dilimleyin Üstünü örtecek kadar su ve tuz ilave ederek  yumuşayana kadar haşlayın.

     2-Biraz ılınınca bir limon suyu ve iki kaşık zeytinyağı ile püre haline getirin.

    3- Temizlenen taze otları, taze soğanları, yarım limon suyunu, yumurta sarısını, 4-5 kaşık zeytinyağı ve tuzu blender yardımıyla püre haline getirin.

      4- Püreyi  kalın kenarlı bir servis tabağına alın ve üzerine elde ettiğiniz sosu döküp soğuk servis yapın.

     
     
     

Hiç yorum yok: