29 Ağustos 2012 Çarşamba

LAVAŞ DÜRÜM


     Lavaş (tortilla) ekmeği ile yaptığım dürüm tarifini paylaşmak istiyorum. İlk olarak, oğlumun arkadaşları bizim yazlıkta toplandığında yapmıştım. Denizden çıktıktan sonra, kurt gibi acıkıyorlardı. Dolaptaki malzemelerle atıştırmalıklar hazırlıyordum.  Bu tarif çıktı ortaya ve  bizim evin en çok sevilen tariflerinden biri oldu.   

     * Ben dürümlerde tavuk jambon kullanıyorum. Salam, hindi füme de kullanabilirsiniz.

     * Çıtır çıtır olduğu için özellikle atom marul tercih etmenizi tavsiye ederim.

     * Dürümlerin içine uzun şeritler halinde kesilmiş kırmızı biber de çok yakışıyor.
   

 
     LAVAŞ DÜRÜM

     200 gram krem peynir
     1 adet atom marul
     1 paket tavuk jambon
     2 kaşık mayonez
     1 paket lavaş (tortilla) ekmeği

     1- Krem peynir ve mayonezi karıştırın. Marulu yapraklarına ayırın, yıkayın ve kurutun.

     2- Lavaş ekmeğini tavada hafifçe ısıtın. (Dikkat edin sertleşmesin.)

     3- Krem peynir, mayonez karışımından 2 çorba kaşığı alın ve ekmeğin bir yüzüne güzelce sürün.

     4- Jambon ve marul yaprağını peynirin üzerine koyun dürüm şeklinde sarın.

     5-  Ortadan ikiye kesin veya dilimleyin. (Buzdolabında  1-2 gün saklayabilirsiniz)



Hiç yorum yok: