23 Ocak 2014 Perşembe

KARIŞIK OTLU BÖREK




     Benim mutfağımda bazı tarifler var ki çok sık yapmama rağmen bir türlü blogda yer alamıyor. Çünkü bu tarifleri ölçülendirerek size aktarmam oldukça zor. Bahçeden toplanmış karışık otlarla yaptığım börek de böyle bir tarif.Otları bazen pazardan alıyorum, bazen de kendim topluyorum. Bir demet pazı desem her satıcının bağları bile birbirini tutmuyor. O nedenle bu tarifte anlatacağım iç böreğinize az veya çok gelebilir. Çok gelirse hemen bir tavaya alın, hafifçe kavurup üzerine yumurta kırın. Az gelirse kalan yufkaları dondurucuya atın. Bu böreği bolca hazırlayıp buzlukta saklayabilirsiniz. Pişireceğiniz zaman yağlanmış tepsiye dizin, üzerine yumurta sürüp hemen atın fırına. Çayınız demlenene kadar börekler hazır olacaktır.
     Otlu börekte ıspanak, pazı, ısırgan otu (dalagan), pırasa, pancar yaprağı, gelincik otu, nane, maydanoz, dereotu, arapsaçı, ebe gümeci gibi otlar kullanıyorum. Ispanak, pazı, pancar yaprağı, ısırgan otu, gelincik otu karışımı ise favorim. Tarifi herkesin kolaylıkla bulabileceği otlarla yazacağım. Siz de  damak tadınıza uygun, çevrenizde toplanan yenilebilir otlardan ilaveler yapabilirsiniz.
     Pul biber, kırmızı toz biber, karabiber damak zevkinize göre istediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz. Ben en çok kuru nane seviyorum ve bolca ilave ediyorum.  
    
     KARIŞIK OTLU BÖREK
     1 kg yufka
     1 demet pazı
     1 demet ısırgan otu
     yarım kg ıspanak
     2 adet pırasanın beyaz kısmı
     1 büyük kuru soğan
     yarım kg çökelek vaya böreklik peynir
     1 çay bardağı zeytin yağı
     1 yumurta beyazı (sarısı üstüne)
     1 tatlı kaşığı kuru nane
     

     SOS MALZEMESİ 
     
     1 çay bardağı yoğurt
     3-4 çorba kaşığı zeytin yağı
     1 yumurta sarısı


     1- Tüm otları temizleyip yıkayın. İyice süzüldükten sonra doğrayın.

     2- Pırasayı, kuru soğanı ince ince kıyın, tuzla hafifçe ovalayın.

     3- Tüm malzemeyi karıştırın. Tuzunu kontrol edin.

     4- Yufkaları dörde bölün, otları geniş kenarına koyun ve sarın.

     5- Börekleri yağlanmış tepsiye çok sıkışık olmayacak şekilde dizin.

     6- Sos malzemelerini bir kasede iyice çırpın. Yoğurt çok koyu ise bir-iki kaşık su ekleyin.

     7- Böreklerin üzerine sos sürüp 180-200 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.

     8- Börekler soğuyunca pişmiş olarak da dondurabilirsiniz.




    Otların sap kısımlarını değil, sadece yaprak kısımlarını kullanın.



 Tepsiye yağlı kağıt serebilirsiniz.



Böreklerinizin üzerine susam, çörek otu gibi tohumlar serpebilirsiniz.



 Bir bardak ayran doldurun, keyfini çıkarın. Afiyet olsun.:))


Hiç yorum yok: