4 Haziran 2012 Pazartesi

NOHUTLU YEŞİL MERCİMEK YEMEĞİ



     "Bu gün ne pişirsem?" sorusunu ara ara ben de soruyorum kendime. Henüz yaz sebzelerinin yerlileri çıkmadı ve bahar sebzelerinin bir çoğuna veda zamanı. Böyle zamanlar kendime bu soruyu en sık sorduğum zamanlar.
     Bu gün ne pişireceğimi düşünürken,  kilerimi düzenlerken bulduğum yarım paket yeşil mercimek geldi aklıma. Kimileri mercimeği sevmez (eşim gibi), kimisi çok sever. Bir dönem mercimekçi bir Ayşe teyzemiz vardı televizyonlarda. Mercimeğin et kadar protein içerdiğini anlatır ve tarifler verirdi. Çok popülerdi o dönem Ayşe Baysal ve mercimek. Zamanla bu popülerlik bitti ve zavallı mercimek bir çok evde yine pişmez oldu.
     Ben mercimeği hep sevdim, çocuklarım da. Bizim evin "kara şimşek" isimli yemeğidir kendisi. Sıcaklar bastırmadan hemen pişirmek istedim. Ben genellikle nohutlu yapıyorum ve yanında salata ve turşu ile nefis bir yemek oluyor. Bu babaannemin tarifi, dedem bu yemeğe "karı-koca aşı" derdi. Babaannem mercimeği, dedem ise nohutu daha çok severdi. İkisinin zevki bir tabakta buluştuğu için yemeğe bu ismi veriyordu herhalde dedem. Denemek isteyenler için tarifi aşağıda.

     NOHUTLU YEŞİL MERCİMEK

     Yarım kilo yeşil mercimek
     1 su bardağı haşlanmış nohut
     1 büyük soğan
     Bir çorba kaşığı salça
     Zeytinyağı
     Bi tutam tuz

     1- Mercimeği yıkayın ve ılık suda bir saat bekletin. Vaktiniz yoksa bu basamağı atlayın.
                                                                                                                                                   
     2- Soğanı küp küp doğrayın, zeytinyağında hafifçe sararana kadar kavurun.

     3-  Soğanlar hafif sararınca salçayı ilave edip bir iki çevirin.

     4-Mercimekleri ekleyin, mercimeklerin üzerini bir parmak geçecek kadar su ve tuzunu koyun.

     5- Kaynayınca nohutları ekleyin, ocağı kısıp kısık mercimekler yumuşayıncaya kadar pişirin.





    

Hiç yorum yok: