11 Haziran 2012 Pazartesi

YOĞURTLU PAZI

 
   
      Yaz sıcaklarının bastırmasıyla hafif tatlar arar olduk. Aslında bu gün vermek istediğim tarif yalnızca yaza özgü değil. Bizim evde yaz kış yapılan, hele balık varsa mutlaka sofrada olan bir salata-meze olan yoğurtlu pazı. Yıllar önce Milas'lı bir tanıdığımdan öğrenmiştim. Etin, balığın, tavuğun hepsinin yanına da gerçekten çok yakışıyor. Hafif tatlar arayanlara denemelerini tavsiye ediyorum.

      *Ben sosta toz kırmızı biber kullanıyorum. Bir tanıdığım isot hediye edince bu sefer de isot ile denedim. Bu şekilde de güzel oldu.


     YOĞURTLU PAZI
   
     1 demet pazı
     1 diş sarımsak
     Bir kase süzme yoğurt
     4-5 kaşık yoğurt
     Zeytinyağı
     Toz kırmızı biber ya da isot

     1- Yıkanmış pazıları hiç yağ ve su koymadan kendi suyunda kısık ateşte pişirin.

     2- Soğutup ince ince kıyın ve sarımsaklı yoğurtla karıştırın.

     3- Servis tabağına alın.Hafifçe ısıttığınız zeytinyağa toz kırmızı biber ilave edin.

     4- Pazının üzerine döküp servis yapın. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: