9 Haziran 2012 Cumartesi

SODALI BÖREK (YALANCI SU BÖREĞİ)

 

     Bu böreği daha önce pek çok yerde yedim ama hiç yapmadım. Çok beğenerek yediğim bir börek değildi açıkçası. Ta ki sevgili komşum Figen Abla'da yiyene kadar. Görüntü sodalı börekti ama lezzet inanılmaz farklıydı. Hemen tarifini aldım ve denedim. O gün bu gündür sık sık yapıyorum ve biz bu böreği çok seviyoruz.:))

     *Kaç yufka kullanıyorsanız o kadar yumurta kullanın.

     *Yağsız beyaz peynir kullanın, aksi halde tadı ağır oluyor.

     *İsterseniz peynirle birlikte maydanoz da ilave edebilirsiniz.

     *İç malzeme olarak peynire ıspanak, pazı, ısırgan gibi otlar ilave edebilirsiniz.

     *Arzu ederseniz kıymalı olarak da bu böreği yapabilirsiniz.


     SODALI BÖREK

     4 yufka
     4 yumurta
     1 şişe soda
     yağsız beyaz peynir
     yarım çay bardağı yağ

     1- Yufkanın iki tanesini yağlanmış tepsiye büzüştürerek dizin.

     2-Peynirinizi eşit olarak dağıtın. Kalan yufkaları üzerine büzerek yerleştirin.
 
     3- Yumurtaları çukur bir kaseye kırın. İçine yağı ve sodayı döküp iyice çırpın.

     4- Böreği kare şeklinde kesin, sosu böreğin her yerine eşit olarak dökün.

     5- Üzerini kapatıp bir gece buzdolabında bekletin.

     6- Pişirmeden önce dolaptan alın, oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.

     7- 180 derecede kızarıncaya kadar pişirin, sıcak servis yapın.



 

Hiç yorum yok: