18 Haziran 2012 Pazartesi

CACIK




        CACİKİ

    Bizim evde yaz aylarının vazgeçilmezidir cacık, dolaptan hemen hemen hiç eksik olmaz. Sıcaktan bunaldığınızda içine bir kaç parça buz atıp kaşıkladınız mı içinizin farahladığını hissedersiniz. Yaz sebzelerinin hemen hepsiyle de çok iyi anlaşır.                                                                                                                
      Cacık bizim milli mezemizdir. Her ne kadar komşu kardeşlerimiz süzme yoğurtlusunu caciki adıyla sunsa da cacık Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden biridir. Ana maddesi yoğurttur. En çok salatalıkla yapsak da semizotuyla, ince kıyılmış marulla yapılan çeşitleri de vardır.
      Cacığı yaparken kimi doğrar salatalığı, kimi rendeler. Rendelenen salatalıklar çabuk sulandığı için ben üşenmeyip minik minik doğrarım. Salatalık parçalarını çıtır çıtır yemeye bayılırım. Salatalıkların kabuklarını da soymam ki cacığın yeşil yeşil güzel bir rengi olsun.
     Bir de cacığa su konur mu konmaz mı mevzusu var. Tabii ki herkesin damak zevkine kalmış ama ben yoğurdum çok koyu değilse koymam. Bir miktar salatalıklar sulanıyor zaten, bir de buz ilave edeceksem suya hiç gerek kalmıyor.
   En çok dikkat edilmesi gereken konu içine koyulan sarımsak miktarı bana göre. Sarımsak çok şifalı, konulduğu yemeklere özel lezzet katan bir sebze fakat çok keskin bir aroması olduğu için dikkatli kullanılması  gerekiyor. Özellikle çiğ yenen meze ve salatalarda sarımsağın tadı diğer bütün tatları baskılayabiliyor. Bu nedenle ben çok küçük bir diş sarımsağı incecik rendeleyerek ya da ezerek ilave ediyorum.
     Eğer vaktim varsa ağzını kapatarak dolapta bir süre dinlendiriyorum ki tatlar kokular birbirine geçsin, soğusun. Soğusun ki afiyet olsun.
    
     CACIK

     3 orta boy salatalık
     1 diş sarımsak
     2 bardak yoğurt
     bi tutam tuz

     1-Salatalıkları minik minik doğrayın, yoğurtla karıştırın.

     2- Sarımsağı ezip yoğurda ilave edin. (Kıvamı  koyu ise biraz su ile açabilirsiniz.)

     3- Kaselere paylaştırıp içine bir iki parça buz atın.


     4- Üzerine kuru nane, zeytinyağı ya da incecik doğranmış dereotu ekleyebilirsiniz.
     


Hiç yorum yok: