19 Haziran 2012 Salı

TAZE KAYISILI KEK

   
     
      Bazı tarifler vardır ya elinizdeki malzemeye göre değişik kılıklara bürünür ve bambaşka bir lezzet oluverir. Ben böyle tariflere bayılırım. İşte benim bir kek tarifim var ki aynen böyle. Hamuru küçük bir tepsiye dökersen meyveli kek, büyük tepsiye dökersen bir tart havasında oluyor. Elmalısı, mürdüm eriklisi...
     Karaburun'dan bir arkadaşımın bahçesinden bir torba kayısı geldi. Ne yapacağımı düşünürken bizim süper kek aklıma geldi. Bir de kayısılısını denemek istedim, yine harika oldu. Fotoğrafını çekmeye fırsat bulamadan bittiği için bir kere daha yapmak zorunda kaldım:)) 

     TAZE KAYISILI KEK
    
     1 kase taze kayısı
     3 yumurta
     1 su bardağı toz şeker
     1 çay bardağı sıvı yağ
     yarım çay bardağı süt
     1 paket vanilya
     1 paket kabartma tozu
     bi fiske tuz
     2 su bardağından bir parmak eksik un
     1 avuç dövülmüş ceviz, fındık vs. (arzu edilirse)
     pudra şekeri (üstü için)
    

     1-  Fırınınızı 170 dereceye ayarlayıp çalıştırın.

     2- Un kabartma tozunu birlikte eleyin. Kayısıların çekirdeklerini çıkarın.

     3- Yumurta ve şekeri mikser ile çırpın. Sıvı yağ ve sütü ekleyip karıştırın.  

     4- Un, tuz ve vanilyayı karışıma ekleyip yedirin. (Bu aşamada istenirse ceviz, fındık vs.  eklenir.)

     3- Yağlanmış unlanmış kalıba dökün. (Ölçü büyük boy dikdörtgen cam tepsiye tam geliyor.)

     4-Üzerine dilim kesilmiş ya da ikiye bölünmüş kayısıları sıralayın.

     5- Fırında yaklaşık 40 dakika pişirin. Üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.
   

2 yorum:

neslihan dedi ki...

internette tarif ararken kendime uygun tarifleri hep sizden buluyorum.ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Sevgili Neslihan hanım, Bi tutam'a hoş geldiniz. Burada yazdığım tariflerin işe yaradığını duymak inanın beni çok mutlu ediyor. Çok çok teşekkür ederim :))