12 Haziran 2012 Salı

TENCEREDE SOSLU TAVUK



      TEMBEL TAVUK

  Bizim çocukluğumuzda tavuk yemekleri bu kadar sık yapılmazdı. Çünkü tavuk pişirmek annelerimizi epey uğraştıran bir işti. Pazardan alınıp kestirilen tavuğun tüyleri yolunacak, tütsülenecek, içi yıkanıp temizlenecek ve konduğu tencerede saatlerce kaynayacak ki sofraya gelebilsin.
   Tütsüleme tavuğun üzerinde kalan küçük tüylerin yok olması için yapılan işlemdi. Ya ocağın alevinin üzerinde tavuğun derisi hafifçe yakılır ya da ispirto ile yapılırdı. Sonra içi çıkarılır ciğeri, taşlığı ziyan edilmez hepsi yıkanır ve ocağa konurdu.
    Tavuk piştimi o gün suyuna çorba ve pilav yapılırdı. Haşlanmış tavuk parçalanır ve yemek gibi yenirdi. Hiç bir sosa gerek kalmayacak kadar lezzetliydi çünkü. Ya da soğanlı domatesli yahnisi yapılırdı ve genellikle de misafir yemeğiydi. Günümüzde ise çabucak pişen ama lezzetsiz tavuklarımız var. Tavuk yemek istediğimizde annelerimiz gibi uğraşmadığımıza sevinelim mi, yoksa eski lezzetleri bulamadığımız için üzülelim mi kararı size bırakıyorum.
    Bu gün vereceğim tarif; canımın fazla mutfakta kalmak istemediği, tembel günlerimde yaptığım son derece kolay bir tavuk tarifi. Yapımı bu kadar pratik olmasına rağmen, oldukça lezzetli ve acil durumda kurtarıcı.

    *Ben tavuğun derisiz, kemiksiz kalça kısmını kullandım. (Göğüs kuru oluyor.)

    *Ben kendi kullandığım baharatları yazdım, siz istediğiniz baharatları kullanın.

    *Zeytinyağı tatların birbirine geçmesi için kullanıyorum, tavuğunuz yağlıysa kullanmayabilirsiniz.
 
 
     SOSLU TAVUK

     8 parça tavuk
     1 çay kaşığı toz kırmızı biber
     1 çay kaşığı tuz
     1 çorba kaşığı zeytinyağı
     bi tutam karabiber
     bi tutam toz kırmızı biber
     bi tutam köri
     bi tutam kekik

     1- Tavukları yıkayın, fazla suyunu mutfak havlusu yardımıyla alın.

     2- Tüm baharatları ve yağı tavuklara ekleyip iyice karıştırın. Tuzunu ekleyin.

     3- Etleri tencereye sıralayın, kısık ateşte tavuk suyunu bırakıp çekinceye kadar pişirin.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

sağolun

Unknown dedi ki...

Merhaba, Hiç bu kadar kısa bir yorum almamıştım.:)) Bi şey değil...