15 Haziran 2012 Cuma

KARNIYARIK

   
 
      HOŞ GELDİLER

    Bu günlerde pazarlar şenlendi. Tüm kış özlemle beklediğim sebzelerin tarlada yetişenleri tezgahlardaki yerini aldı. Biberler, patlıcanlar, salatalıklar, kabaklar, taze fasulyeler çıtır çıtır tazecik. Kendilerini nasıl da özlemişiz, hoş geldiniz  sofralarımıza.
     Babaannem yeni çıkan bir meyve ya da sebzeyi yerken "Yeni taam eski boğaz Allah bu aylara, bu günlere sağlıkla tekrar kavuştursun inşallah" diye dua eder ve sonra yerdi. Her meyveyi, sebzeyi pazarda devamlı görünce bu mutluluğu tatmak imkansız hale geldi. Hatta geçen gün kırklı yaşlarda olan bir arkadaşım bana patlıcanın mevsimini sordu. Daha gençlerde ise mevsimlik sebze-meyve kavramı artık yok.
     Ama ben hala bu işte bir yanlışlık olduğunu düşünenlerdenim. Doğa insanın o mevsim neye ihtiyacı varsa ona göre veriyor hediyelerini. Buz gibi bir kış günü karpuza mı portakala mı daha çok ihtiyaç duyuyor bedeniniz? Ya da yaz sıcaklarında bir ayva mı yoksa şeftali mi ister canınız?
     Ben hala inatla pazarda yerlisi çıkmayan sebze ve meyveyi almayanlardanım. Bu gün ilk patlıcanı aldım,babaannemin duasını okuyup tadına bakmak üzere bir karnıyarık yaptım. Yanına da pilav ve cacık değmeyin keyfime.
     Karnıyarığın daha hafif olması için; yayvan bir tencereye 2-3 çorba kaşığı yağ ile patlıcanları koyuyorum. tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte patlıcanlar hafifçe yumuşayana kadar ara ara çeviriyorum. Yağ olarak da mutlaka zeytinyağı kullanıyorum. Ve yanına cacık da olmazsa olmazım...



     * Patlıcanları  tuzlu suda bekletirseniz acısı gider. Ben bu basamağı hep atlıyorum:))
 
    * Yemeğinizin hafif olmasını istiyorsanız patlıcanları fırında közleyerek de yapabilirsiniz.
 
    * Bana göre patlıcana en çok yakışan yağ zeytinyağı. İsterseniz çiçek yağı da kullanabilirsiniz.
 
    * Patlıcanı kızarttıktan sonra karnını yarın. Önce çizik atıp sonra kızartırsanız içine çok yağ çeker.
 
     * İsterseniz sarımsak kullanmayabilirsiniz.

     * İç harcını fazla hazırlayıp dondurabilirsiniz.

     * Karnıyarığı hazırladıktan sonra fırında da pişirebilirsiniz. Fırında daha güzel oluyor.


       KARNIYARIK  TARİFİ
     
     6 tane patlıcan                                            
     150-200 gr kıyma                                                                                             
     zeytinyağı veya ay çiçek yağı            
    1 tane soğan
     2 adet biber
     3-4 diş sarımsak
     1 tatlı kaşığı salça
     yarım demet maydanoz                                      
     bi tutam karabiber                                      
     bi tutam tuz

     1- Patlıcanları yıkayıp kuruladıktan sonra alacalı soyup kızartın ya da közleyin.

     2- Geniş bir tencereye sıralayın. Patlıcanların ortasına bıçakla uzunlamasına çizik atın.

     3- Soğanı yemeklik doğrayın. Maydanozları yıkayıp incecik kıyın.

     4- Kıyma ve soğanı bir tavaya alıp kıyma suyunu bırakıp çekene kadar kavurun.

     5- Domatesleri rendeleyip tavaya ekleyin. Domates eriyip sos haline geldiğinde ocaktan alın.

     6- Tuz, karabiber ve kıyılmış  maydanozu ilave edip karıştırın.

     7- Sarımsak dişlerini soyup dilimleyin, yemek harcına ekleyin.
     
     8- Patlıcanların kesik kısmına eşit olarak paylaştırın. Domates ve biber dilimleriyle süsleyin.

     7- Salçayı bir bardak su ile ezip patlıcanların üzerine gezdirin. Kısık ateşte 20-25 dakika pişirin.
     

Hiç yorum yok: