22 Haziran 2012 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KABAK YEMEĞİ




     Kabağa olan aşkımı beni tanıyan herkes biliyor. Bu aşk ne zaman başladı hatırlamıyorum ama her geçen gün kuvvetleniyor. İnsan pazardan bir sebzenin kaç çeşidini alır bilmem ama ben tüm kabak çeşitlerinden alıyorum. Yaz boyu her hafta bu böyle devam ediyor.
     Sonbahar gelip bahçe kabaklarına veda edince de bal kabağı bizim mutfaktan eksik olmuyor. Bu sevgimden herkesin haberi olduğu için bana her kış kocaman bal kabakları hediye geliyor. Karaburun'dan, Balıkesir'den, Seferihisar'dan tüm arkadaş ve akrabalardan gelen dev kabaklar. Tek başımıza tüketemeyeceğimiz için her kesilen kabak komşularla paylaşılıyor. Bu sevgi herkese aşılanıyor :))
    Bal kabaklı tarifler kış gelince, şu an çıtır çıtır bahçe kabaklarının tam mevsimi. Sıcak havalarda soğuk ya da ılık yenen zeytinyağlı  kabak yemeğini paylaşmak istiyorum şimdi.
 
     *Kabağa sarımsağı çok yakıştırıyorum. Pişen sarımsak çiğ sarımsak gibi rahatsız etmediği için  ben bol kullanıyorum. Yemek istemeyenlerin ayırabilmesi için doğramadan diş diş ilave ediyorum. Sarımsak sevmiyorsanız miktarı azaltın ya da hiç koymayın.
 
      *Ben kabağı soymadan kullanırım, siz isterseniz soyarak yapın.

      * İsterseniz 2 çorba kaşığı pirinç ilave edebilirsiniz.

     *Kabak çok su salan bir sebze, bu nedenle hiç su ilave etmeden kısık ateşte pişirin.

     *Pişerken şeklinin bozulmaması için kaşıkla karıştırmayın.

     *Piştikten sonra tenceresinde soğuyup dinlenmesine izin verirseniz daha lezzetli oluyor.

 
     ZEYTİNYAĞLI KABAK

     3-4 tane orta boy kabak
     1 büyük soğan
     5-6 diş sarımsak
     2 büyük domates
     1 tatlı kaşığı salça
     3-4 kaşık zeytinyağı
     bi tutam tuz

     1- Soğanı yemeklik doğrayıp, kabakları istediğiniz şekilde kesin.

     2- Domateslerin kabuklarını soyup küçük doğrayın ya da rendeleyin.

     3- Dereotu hariç tüm malzemeyi yayvan bir tencereye koyup iyice karıştırın.

     4- Bir daha karıştırmadan kısık ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Soğumaya bırakın.

     5- Oda sıcaklığına gelen yemeğinizi servis tabağına alıp üzerine kıyılmış dereotu serpin.
   
   
   

Hiç yorum yok: